Avsnitt 29: Falsk argumentation och sponsrade inlägg

avsnitt29I vårt bästa avsnitt hittills följer vi upp Bästa Beatrice, Jonas min vän och Bengt Ohlssons allmänna gnälltrötthet. Vi ställer oss också frågan vad konsekvenserna blir när företagen köper sig plats i våra nyhetsflöden på Facebook och Twitter. Sponsrade tweets och förändringar i Facebooks nya timeline är några exempel på hur de kommersiella intressena hamnar allt närmare våra sociala interaktioner på nätet.

Lyssna på oss på iTunes eller Soundcloud. Vi finns som vanligt på Twitter och Facebook. Tagga dina tweets med @maktministeriet eller #maktministeriet och berätta vad du tycker om avsnittet.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Avsnitt 29: Falsk argumentation och sponsrade inlägg

  1. Pingback: Maktministeriet avsnitt 29 | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

  2. Pingback: Podderi poddera | Bisonblog

Comments are closed.